Antworten
@SebKopp: Danke

@Kuebelpflanze: Danke auch dir

@AJ:
2,8: Küsengrünstreifen und "Wanderweg" sind fast vollständig durchgehend, gibt nur eine Unterbreichung beim Spital, dort ist kurz einmal ein Boardwalk im Einsatz, Wanderwegunterbrechungen gibt es wegen Platzmangel hi und da auch noch.
4:Nein, ein riesiger W§§ Wohnblock
6:Unter anderem
7: Ist jedem selbstüberlassen

11+12 Auch billige Wohnungen sind zu finden. Währe ja sonst gemein.
@Solsystem: Da hast du nicht genau genug geschaut
U30
Heyho und willkommen zum secsunddreißigsten Entry in meinem CJ Dragon Islands.
Der heutige Entry beginnt in der Shì Luna Rail station....
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Heute zeige ich euch eine fünfundzwanzig Bilder lange Reise mit dem Zug von Shì Lùna nach shì Shuixi. Die Fahrtzeit beträgt üblicherweise 1:30h, doch der normalerweise für diese Tour eingesetzte Zug, eine 1435mm Version der lapanischen E257 darf heute im Depot bleiben. Der Hauptbetreiber der Strecke, Hydra Rail(HR), hat für dieses Portrait einen sehr besonderen Zug aus dem Museum geholt, seit Ende 2008 hat er auf seinen nächsten Einsatz dort gewartet, denn das war das Jahr seiner "Pensionierung."
Der E0 (JR0) hat früher auf der Hochgeschwindigkeitsstrecke im Norden gedient, doch dort wurde seine Serie in den letzen Jahren durch ein ganzes Flickwerk an anderen Shinkansen, Velaro und TGV fahrzeugen ersetzt... (JR500 und KTX sind ja U.A. schon im CJ aufgetaucht)
Es geht los. Das erste Motiv dürfte einigen bekant sein...
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The train heads out of the city, first part of our route is the same as we already took with a TDR E321 a couple of updates ago... nevertheless some nice motives can be found along the tracks....
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There are two tunnels along the first kilometers of the route, that was the first one...
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Some might remember this bridge

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(Another place I can't get enough of^^)
And the second tunnel...
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Heading along the coast...
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That's the first part of the "Long bridge" it conects the dragon Island with a smaller isle to the southwest. This bridge survived the independence war, the other part had to be replaced because of huge bomb destruction.
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The train passes a small island, another peacheful island without inhabitants.
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The second part of the long bridge.
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Now the tracks lead through the industrial area of the city Lòng Quiao, the city center can be found to the south on the other side of this mountain, the main line does not go there.
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Freight and passenger rail station "Lòng quiao" The spechial train does not stop here, it would be too long anyways.
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Now we pass Crystal Bridge.
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Another tunnel, another city boarder(already crossed 4 of them) and the train rides over this overpass. The road below is part of the highway A3, but not the main highway, the connection to Shì zài lòng yán.
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And now HR main line unites itself with Shuixi rapid transit line 1(to the city named aboth)
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Another city boarder, straight here, otherwhise we would run along West Dragon Islands rail.
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Traffic on the A3 is very low at the moment, too less cities buildt along it right now...
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Now the tracks unite again, this time with the southbound end of West Dragon Islands rail.
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The railline runs along the highway A3.
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Passes Shuixi bridge.
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And runs don into the suburbs of the young city.
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Rideing through some smaller stations...
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...over a viaduct...
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...along a railyard...
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....into the core of the city....
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Shuixi Central Station... The end of our journey.
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Our JR0 is going to have a rest at the old rail depod during the next updates, we might pick it again to have a ride along West Dragon Islands rail one day....
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The Trackmap.
(Yellow) City names
(green) Names of the other routes.
(red) names of bridges
My favorite!
Ich hoffe, euch hat dieses Update gefallen, Grüße aus Shì Shuixi, Skimbo.
Nextup: Irgendwelche Stadtbilder aus Shì Shuixi....